sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Joulukiireitä


Olen auttamatta jäljessä joulukalenterisukkien kanssa. Päätin kuitenkin saada ne aattona valmiiksi.
Sukka A näyttää aika kivalta. Tämän sukan kanssa mentiin viime kerralla vasta tuon puhkipalaneen neonkeltaisen raidan kohdalla. Jos jatketaan siitä, niin pinkki raita on pian nelivuotiaan lempivärillä neulottu. Tarkoituksena oli silmukoida jälkikäteen raitaan meidän perheenjäsenet ja kyllähän minä yritin, mutta plörinäksi se meni. Täytyykin joskus oikein kunnolla perehtyä silmukoiden jäljentämiseen.

Vihreä raita on napattu varhaisimmasta lapsuusmuistostani. Minulla on selkeä muistikuva siitä, kun isoveljeni istui penkillä ja nosteli minua sylissään ylös ja alas ja aina tuohon muistoon oon liittynyt myös vihreä väri. Myöhemmin löysin lapsuuskodin valokuva-albumista kuvan, jossa isoveli tosiaan istuu penkillä minua nostelemassa ja hänellä on päällään vihreä villapaita ja minulla potkupuku, jossa oli vihreää. En tiedä voiko noin varhaisia lapsuusmuistoja olla, koska olin tuolloin ehkä puolivuotias, mutta minulla ilmeisesti ainakin on.

Sinivihreä raita taas on lenkkipolkuni varrelta napattu väri. Täytyy myöntää, että nyt kun meillä ei ole enää koiraa, tulee käytyä lenkilläkin erittäin harvoin. Vilman kanssa käytiin kuitenkin aina lenkillä kaunista järvenrannassa, pienessä metsikössä sijainnutta kävelytietä pitkin, joten siitä nuo värit.. järvi ja puut.

Viininpunainen väri tuli, kun syötin eri värejä Sudenpentujen arvonimigeneraattoriin ja valitsin arvonimen joka sopi minulle parhaiten. Eipä sieltä löytynyt oikein mitään sopivaa, mutta valitsin viinin, koska se oli ehkä lähimpänä.

Kantapään tein jo valmiiksi, vaikka ohjeen mukaan se tehtäisiin vasta jälkikäteen. Halusin sen kuitenkin jo pois vaivoista ja tein siis normaalin tiimalasikantapään mustalla, kuten kärjenkin.

Sininen raita taas saatiin aikaiseksi, kun syötin syntymäpäiväni RGB Color Pickeriin. Täsmälleen samansävyistä sinistä ei löytynyt lankavarastoista, joten tyydyin tuohon melkein sähkönsiniseen.


Sukka B onkin sitten hiukan.. kröhöm.. mielenkiintoisemman näköinen.. Lankojen paksuuksissa näyttäis olevan pieniä ja vähän suurempiakin eroja, mutta ei se mitään. jalassa näytti ihan hyvältä.

Viimeksi taidettiin olla menossa tuolla violetissa raidassa. Seuraava väri piti valita jostakin joululaulusta ja kaksi ensimmäistä joululaulua, jotka tulivat mieleen, olivat Valkea joulu ja Lunta tulvillaan on raikas talvisää... Luonnollisesti langan väriksi siis valikoitui valkoinen.

Tämäkin sukka sai yllensä samaa vihreää kuin A-sukkakin, koska väri piti valita lempipuusta, joka minulla on koivu. En viitsinyt laittaa sukkaan enempää valkoista ja mustaa, joten päädyin vihreään. Vähän koivun hiirenkorvien väriseen.

Sitten olikin vuorossa punaista, koska piti valita väri, joka liittyy toiseen harrastukseeni. Tämä olikin vaikea, koska eipä minulla oikeastaan ole muita harrastuksia. Tykkään lukea ja katsoa leffoja ja tuosta jälkimmäisestä tulikin mieleen Netflix ja siitä taas punainen väri.

Tähänkin tuli musta tiimalasikantapää ja sitten tulikin se haasteellisempi kohta. Neuloin kirjoneuleena lempi supersankarini logon. Ihan naurattaa, kun tuota katson.. Ei osunut kuvio ihan kohdilleen ja jälki on muutenkin epätasaista. Sen siitä saa kun neuloo kirjoneuletta hämärässä ja vahtii samalla vilkasta 1-vuotiasta.

No mutta tässä vaiheessa tosiaan mennään. Nyt olisi vuorossa neuloa A-sukkaan kirjoneuleena kiinalainen horoskooppini (koira), mutta koska neulon sukkaani eri silmukkamäärällä kuin ohjeessa, alkuperäinen kirjoneulekaavio ei käy sukkaani ja lähes menetin järkeni aamulla, kun yritin sommitella uutta kuviota. Katsotaan nyt miten tämän ongelman ratkaisen..

1 kommentti:

  1. Ihan hyvältä näyttävät. Kiva että teit jo kantapään, koska mulla ei ollut hajuakaan, miltä se tulee valmiina näyttämään:) Mulla sukat valmistuvat joskus joulun jälkeen, nyt on niska niin jumissa, ettei kutomisesta tule mitään;( Mutta itsellenihän niitä teen, joten kukaan ei tule kärsimään. Nuo kuviot ovat haasteellisia, mullakin on omat silmukkamäärät...
    Mukavaa joulua teille!

    VastaaPoista

Kommentit ovat blogin suola. Olisin iloinen juuri sinun kommentistasi :) .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...