perjantai 13. joulukuuta 2013

Ne kuplii


Ohje: Kupla by Soile Pyhänniska
Lanka: Novita 7 veljestä ja Novita Usva
Puikot: 3,5 mm
Fiilis: Kiva neuloa ja kivan näköiset.

Kuplat ovat tainneet olla tämän syksyn ja talven suuri lapashitti enkä kyllä yhtään ihmettele. Varsinkin liukuvärjätyn ja yksivärisen langan yhdistelmällä saa tosi kaunista jälkeä aikaan ja näiden neulominen on mukavaa ja nopeaa. Aion neuloa näitä vielä ainakin parit kappaleet lisää. Itseasiassa kaivoin juuri langat ja puikot valmiiksi seuraaviin. Seuraavana on vuorossa kahden yksivärisen langan yhdistelmä.


Ohje: Norwegian Totoro Mittens by brella
Lanka: Novita 7 veljestä pun. ja valk.
Puikot: 3,5 mm
Fiilis: Ärsyttävä neuloa pitkien langanjuoksujen takia. 
Langanjuoksujen kiertäminen näkyy ikävästi valkoisessa pinnassa :( .

Totorotkin ovat vihdoinkin valmistuneet. Tykkään tuosta kuviosta, mutta neulominen oli aivan tuskastuttavaa järkyttävän pitkien langanjuoksujen takia. Koko ajan sai olla kietomassa lankoja toistensa ympäri ja ilmeisesti en osaa sitä tehdä oikealla tavalla, koska kietomisista jäi ikävät jäljet valkoisessa osuudessa. Harmittaa, mutta olkoot! Näitä en kuitenkaan aio neuloa toisia.

Kirjoneulelapaset kyllä näin muuten kiinnostavat edelleen ja kävinkin niitä Ravelrystä etsiskelemässä. Tosi ihania ohjeita sieltä löytyi. Kun vaan aika riittäisi niiden kaikkien neulomiseen. Nyt pitäisi kuitenkin ne Kalajoki-sukat ja seuraavat Kuplat saada puikoilta ja jotain kirjoneulettakin on vielä luvassa, mutta siitä lisää vasta joulun jälkeen.

10 kommenttia:

  1. Ihania tumppuja olet saanut aikaseksi! :) kyllä mäkin joku kaunispäivä aijon tumput opetella tekemään! :)

    VastaaPoista
  2. Liukuvärjätty lanka kyllä sopii mainiosti Kupliin, kauniit ovat! Ihmettelen vaan, miksen minä ole saanut vielä neulottua ainuttakaan paria.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kans haudoin tätä ohjetta pitkään. En tiedä miksen saanut aikaiseksi, mutta nyt ne on neulottu ja ohje on tosiaan mainio.

      Poista
  3. Tosi kauniita lapasia! Kuplat kuumottelee mullakin listalla, en ole vielä korkannut ohjetta. Toivottavasti pian : )

    Totoroista on kokemusta kolmien lapasten verran ja mulla ainakin tulee aika kuhmuraista jälkeä, vaikka langanluoksut ei sinänsä häiritsekään. Kaunis kuitenkin tuo totoron kuvio, kaikesta huolimatta ja ohjeena mun mielestä hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On nuo Totorot kyllä näin mallina tosi kivan näköiset, mutta näköjään ohje ei oikein mulle sopinut. Harmi, koska mun piti neuloa niitä meidän tytöille, kun tykkäävät Totorosta ja katsovat sitä usein elokuvana.

      Poista
  4. Ne pitkät langanjuoksut häiritsee itseäkin tuossa, vielä senkin takia etten ole kirjoneuleita paljoa tehnyt. Mutta kauniit olet molemmista lapaspareista tehnyt!: )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitäis kai käydä kattomassa joku ohjevideo tai joku, että miten ne langat kiedotaan ettei ne näy päällepäin. Mä varmaan teen sen jotenkin väärin. Kirjoneulealoittelija kun oon.

      Poista
  5. Kivat kuplalapaset. Oon jotenki ihastunut tuohon usva lankaan! Ihanaa.

    VastaaPoista

Kommentit ovat blogin suola. Olisin iloinen juuri sinun kommentistasi :) .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...