lauantai 17. tammikuuta 2015

Niitä vähemmän onnistuneita


Lanka: Novita Isoveli
Puikot: 5mm
Fiilis: Olis voinu paremmatkin olla..

Esikoinen pyysi saada uudet palmikkotossut vanhojen ollessa jo aika hiutuneet ja pesuissa kutistuneet. Väriksi valitsi punaisen ja valkoisen. Minä suunnistin paikalliseen S-markettiin etsimään lankoja ja jouduin valitsemaan Isoveljen kun Teddyä ei enää löytynyt.




Näiden neulominen oli vähän sellaista pakkopullaa. Oli pakko neuloa, kun olin luvannut. Itseasiassa lupasin jo ennen joulua.. Kun sain ne vihdoin valmiiksi, ei tyttö ollutkaan niistä niin innostunut. Punainen ja valkoinen oli näyttänyt kuvitelmissa paremmalta kuin luonnossa. Luonnossahan nuo näyttää ihan tontun tossuilta. Eli jos neulominen oli minulle pakkopullaa, niin nyt niiden pitäminen on esikoiselle pakkopullaa. Pari kertaa olen ne sen jaloissa bongannut, kun taas ne vanhat ja hiutuneet ovat jalassa päivittäin. No ei se mitään. Tulipahan tehtyä.


Ohje: Perussukat omasta päästä
Lanka: Natura Lauri sukkalanka
Puikot: 4mm
Fiilis: Lankaa ehkä mukava neuloa, mutta alkaa nyppyyntyä heti.

Nämä taas ovat suurimmat koskaan neulomani sukat. Kokoa 45, tosin saattaa olla että näistä tuli jopa vähän isommatkin. Neuloin nämä veljelle myöhäiseksi joululahjaksi, kun ennen joulua en ehtinyt. Ihan perussukat joustinvarrella, vahvistetulla kantapäällä ja sädekavennuksella. Kokeilin ekaa kertaa tehdä kiilakavennukset niin, että välikerrokset kasvoivat joka kavennuksen jälkeen. En tiedä sitten tuliko hyvät.

Lauri sukkalanka oli minulle uusi tuttavuus. Aluksi tuntui, että jee, tämähän on kivaa lankaa, mutta kun olin neulonut sukkaa jonkin verran, huomasin että lankaa alkaa nyppyyntyä heti. Harmi juttu! Onneksi veli ei kuulemma ole mitenkään erityisen kova kuluttamaan villasukkia, joten ehkä nämä kestää edes jonkin aikaa.

Puikoilta löytyy kissalapasta ja Still Light Tunicia, mutta enpä ehdi mitenkään hirveästi neuloa. Koko perhe on sairastellut aivan koko alkuvuoden. Itse alan vasta pikkuhiljaa olla kunnossa, joten kai ne puikot alkaa kohta suihkimaan eri tahtiin. Kyllä minä koko ajan olen vähän neulonut, mutta hitaasti, kun tuntuu että pää on täynnä puuroa. Ei vaan jaksa ajatella mitään tai seurata kirjoneulekaaviota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat blogin suola. Olisin iloinen juuri sinun kommentistasi :) .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...