maanantai 3. maaliskuuta 2008

Kahvia ja pullaa


Onpas kiva päivä! Ulkona sataa lunta, sisällä on valoisaa ja lämmintä ja lapsetkin on kiltisti. Kaikenlisäksi mulla on siivouspäivä. Mulla on viha-rakkaussuhde siivoamiseen. Toisaalta siivoaminen on valtavan kivaa ja terapeuttista, mutta toisaalta rasittava pakkotoimenpide. Oikeastaan se menee niin, että rakastan siivoamista, kun saan tehdä sen rauhassa, mutta inhoan sitä, jos täytyy koko ajan keskeyttää siivous ja tehdä välillä muuta, kuten tehdä ruokaa lapsille, imettää tai irrottaa tytöt toistensa kurkusta. Tytöt siis tulee aina mun ja siivoamisen väliin. Viivi-Lotta oikein nauttii siitä kun saa mut hermostumaan. Se pomppii sängyllä heti kun oon saanut pedattua sen ja kantaa kasan leluja olohuoneen lattialle heti sen jälkeen kun oon saanut kannettua ne lattialta lelukoriin. Se on tuo uhmaikä.. Rasittava vaihe, mutta toivotaan, että murkkuikä menee sitten helpommalla.

Tälle päivälle on kyllä tullut tehtyä kotitöitä ihan kivasti. Oon tuulettanut peitot ja tyynyt ulkona, vaihtanut petivaatteet, tiskannut, pessyt pyykkiä ja järjestänyt Nelli-Marian vaatelipastoa. Vielä pitäisi tehdä vaikka mitä, mutta ajattelin pitää pienen kahvi- ja pullatauon sillä aikaa kun Nelluska nukkuu ensimmäisiä päiväuniaan.
Meillä oli ennen rytmit aivan sekaisin. Tytöt nukahtivat miten sattuu. Viivi-Lotta saattoi nukahtaa vasta ilta yhdeltätoista ja Nelluska valvoi vielä tunti pari myöhempään. Minäkin valvoin aina jonnekkin puoli kolmeen ja aamulla sitten väsytti. Aamulla tytöt heräsivät siinä yhdeksän tai kymmenen aikoihin ja minä olisin nukkunut vielä paljon paljon pitempään.
Nykyään Nelli ja Viivi nukahtaa suurinpiirtein yhtä aikaa joskus kahdeksan ja yhdeksän välillä ja aamuisin heräävät seitsemän maissa. Minä en jaksa enää valvoa illalla kuin ehkä kahteentoista ja siltikin nukkuisin aamulla vielä paljon paljon pitempään :) . Näin on kuitenkin parempi, kuin tuollainen älytön iltavalvominen.

Käsityörintamalle ei kuulu paljon mitään uutta. Shettis on edelleen kesken. En sitten jaksanut vieläkään siihen keskittyä. Nelluskan villahousut on puikoilla vieläkin. Muutaman kerroksen niitä neuloskelin, mutta jotenkin se nyt vain tökkii tällä hetkellä. Ainoa valmis työ on tuo Nelluskan myssy, jota neiti kuvassa esittelee. Mallina on siis Novita Wool kerän vyötteestä tuttu myssy, johon tosi lisäsin silmukoita sen verran, että se mahtuu tuollaiselle pienipäiselle 10-kuiselle. Ihan kiva siitä tuli. Lankana on Sandnesin Lanett. Vaalean keltainen. Tuo on tuollainen just sopiva myssy automatkoille ja sitten myöhemmin kevään lämpeneviin päiviin. Pakkaspäiville turhan ohkanen yksinään.
Viimeiseen kuvaan pääsi joku aika sitten kirpputorilta löytämäni retrolelu Nellille. Aivan ihana!



4 kommenttia:

  1. Oi, kun olet ollut ahkera! Kadehdin kovasti. Rakastan siistiä kotia, mutta olen nykyään äärettömän laiska luomaan sellaisen. Ihana retrolelulöytö, ennen oli leluissa värit ja hahmot kohdallaan!

    VastaaPoista
  2. Ihana lelu!
    Tuon pullakuvan jälkeen on pakko laittaa alulle pullataikina.. nams!

    VastaaPoista
  3. Jaana: Minäkin tykkään siististä talosta, mutta harvoinpa meillä ihan siistiä on. Lapset sotkee heti sen minkä oon saanut siivottua.

    kirppu: Pulla on hyvää ;)

    VastaaPoista
  4. Hi miia-rebekka, nimeni on melody kannas. Asun Yhdysvalloissa ja perheeni on suomalainen. Minun on ollaan tekemässä cookbook tietää heille ja jos voin käyttää teidän kuvan leipä ja minun cookbook kahvin. Olen E- mail: lalala_looleeloo@yahoo.com. Arvoisa puhemies, kiitos ajastanne..., se tapa, jolla aiotte tehdä kauniita neulomalla! melody

    VastaaPoista

Kommentit ovat blogin suola. Olisin iloinen juuri sinun kommentistasi :) .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...